André med Vänner Logotyp - Till startsidan
Bima Hemsida Business

BIMA

Bima Plastteknik i Träslövsläge är ett familjeföretag som designar, utvecklar och producerar medicintekniska dynor till sjukvård och privatpersoner. Bima tillverkar marknadens mest individanpassade dynor och sätter stor stolthet i den kvalitet de levererar.

 Nytt varumärke, ny design och ny hemsida

Allt Bima gör är väl genomtänkt och när det var dags för en ny hemsida ville de ha en kompetent lokal webbyrå som kunde leverera alla de tjänster som behövs för ett bra resultat. De hade också funderingar kring sin visuella identitet och varumärket. Bima tyckte att deras befintliga hemsida kändes fyrkantig och speglade inte de värden de står för och vill förmedla.

Vig tog oss an uppdraget och upplevde tidigt att detta skulle bli riktigt bra. Varumärket bytte namn till Bima och fick en ny payoff som är mer internationellt gångbar – Cushions for Life. Med värdeorden och företagets DNA som grund förnyade vi deras visuella identitet där en ny logotyp med mer inbjudande former och känsla fick ta plats.

Nära samarbete genom hela projektet

Tillsammans med Joakim och Monica jobbade vi oss framåt i projektet genom täta avstämningar för att säkerställa att de kunde identifiera sig med deras nya design och hemsida. Det blev många givande möten där bra idéer kom upp tidigt i processen och gjorde projektet effektivt.

Resultatet blev också precis vad de önskade sig – en snygg och lättskött hemsida som förmedlade deras varumärke och produkter precis som de tänkt sig. Den nya hemsidan blir också ett bra stöd för deras kunder som söker information, produktblad, mm som de lätt hittar med den smarta sökfunktionen.

En smartare och mer varumärkesanpassad hemsida

Då Bima valde att låta oss ta ett helhetsansvar för produktion och innehåll blev den nya hemsidan riktigt bra. Vi levererade allt från webbdesign, copytexter och fotografering till teknisk produktion och smarta funktioner. På baksidan finns WordPress lättskött gränssnitt där Bima själva kan sköta produkter och annan viktig information.

Precis som Bima är vi väldigt nöjd med resultatet och det har redan trillat in nya återförsäljare och samarbetspartners. Hemsidan gör redan jobbet som ett viktigt kund- och säljstöd.

Utökad kommunikation

Bimas hemsida har blivit ett stort lyft i deras digitala kommunikation. För att lyfta den ytterligare bistår vi med hjälp att löpande skriva nyheter som ger stöd för deras långsiktiga plan att stärka varumärket och öka kännedomen kring deras produkter.

Nyfiken på Bimas hemsida? Kika in på bimasweden.se

Bildgalleri

Taggar

Dela