…skönt att du är nöjd! Om du kommer fram till att bra kan bli ännu bättre så är vi alltid redo att hjälpa dig. Välkommen in till oss på Kungsgatan 3.
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK
Följ oss på Facebook
Stäng
Stäng
Dela på Google+
Låt hemsidan leva

Låt hemsidan leva

Jesper Vår digitala värld 5 Juli 2018

Hemsidan för ett företag är tänkt att sälja produkter/tjänster, stärka varumärket samt ge svar på besökarens frågor. För många blir hemsidan en statisk insats där man känner sig nöjd efter lanseringen. Men når man målet?

Ett levande media i konstant förändring

Internet är ett väldigt levande media som förändras varje sekund dygnet runt. I takt med förändringen ändras också vårt beteende och förhållningssätt till internet. Vi når det vi vill i fler enheter än någonsin och det ska gå snabbt.

Lösa ett behov

Vi fill få svar på frågor, beställa produkter, boka upplevelser eller kommunicera med vänner och bekanta. Allt detta ser väldigt annorlunda ut nu jämfört med för tio år sedan. Så om vårt beteende förändras, borde då inte din hemsida följa med i tiden och möta detta nya digitala beteende?

Mätt och belåten - din värsta fiende

Vid lanseringen av en hemsida kan kunden lätt känna sig mätt och nöjd. Nu är det perfekt, nu kan jag luta mig tillbaka är en känsla som ofta innfinner sig. Det leder ofta till att hemsidan förblir statisk under en längre tid. Dagar blir till månader som blir till år. Och vips så känns hemsidan omodern och leder inte till några köp, bokningar eller intresseanmälningar.

Våga utmana, våga förändras

Då vi har med människor att göra finns det ingen perfekt lösning eller hemsida som funkar en lång tid utan några som helst förändringar. Man bör se hemsidan som en levande organism som måste förändras i takt med att människors behov och beteende förändras. Man måste våga testa nya vägar, bryta mönster och sticka ut. Allt på internet kan hela tiden bli mer intressant och mer lättanvänt.

Lite som ett experimentlab där man efter 112 försök kommer fram till den färdiga uppfinningen. En uppfinning som sedan förfinas och utvecklas i takt med att människors beteende förändras. Eller så ligger man i framkant och förändrar människors beteende med något helt nytt.

Gott godis vill man äta fler gånger

Så hur ska man förhålla sig till sin hemsida? Se den som ett ständigt pågående experiment där statistik och analys får avgöra om det finns saker som inte funkar så bra. Allt handlar om psykologi eftersom det är människor som använder internet. En positiv upplevelse gör att man vill återvända, en dålig upplevelse gör att man undviker det.

Så fungerar människor oavsett vad det gäller och människor förändras så varför skulle inte din hemsida också göra det?

Senaste inläggen från Vår digitala värld

Låt hemsidan leva

5 Juli 2018 / Vår digitala värld
Läs mer

Finns ditt företag överallt på internet utan resultat?

15 Juni 2018 / Vår digitala värld
Läs mer

Vi har koll på SEO

13 Juni 2018 / Vår digitala värld
Läs mer

Nå fram med rätt innehåll i nyhetsbrevet

25 April 2018 / Vår digitala värld
Läs mer

Hur digitaliserad är du egentligen?

18 April 2018 / Vår digitala värld
Läs mer

Vi hjälper er med sommarens annonsering

10 April 2018 / Vår digitala värld
Läs mer